Blog over Huidverzorging - SPOTLIGHT: Achter de schermen bij Malu Wilz - Care for Skin
Gratis verzending vanaf € 39
Klantenbeoordeling 9,4
Cadeau vanaf € 75

SPOTLIGHT: Achter de schermen bij Malu Wilz

  • Geplaatst op
  • Door Julianne Bruining
  • 0
SPOTLIGHT: Achter de schermen bij Malu Wilz

Een leuk interview met onze leverancier van Malu Wilz, Haparko Cosmetics, en een kijkje achter de schermen in hun bedrijfspand.

Malu Wilz en onze leverancier

Achter de schermen zijn we druk bezig om leuke producten en informatie te verzamelen, zodat jullie als klanten op een speelse manier kennis maken met onze merken en leveranciers. Daarom hebben wij het 'SPOTLIGHT' concept bedacht, waarbij we merken en hun producten uitlichten door middel van gezellige posts, blogs, youtube-filmpjes en interviews. Met MALU WILZ in de Spotlight heb je al diverse posts voorbij zien komen en heb je wellicht een Malu Wilz sample bij je bestelling ontvangen. Deze Spotlight had niet zo vormgegeven kunnen worden zonder een fantastische samenwerking met onze leverancier van Malu Wilz. Wij zetten daarom graag Haparko Cosmetics in het zonnetje en willen jullie door middel van een interview kennis laten maken met het gezicht achter Malu Wilz.

Cor en Hester in hun bedrijfspand

 

Wie zijn de mensen achter Haparko Cosmetics?

‘Haparko Cosmetics is een familiebedrijf en wordt geleid door ons: Hester van Hattem (rechts) en Cor van der Lee (links). Voor 1990 waren we al actief in de cosmeticabranche met verschillende producten, maar we zien de start met Malu Wilz als het begin van het succes als Haparko Cosmetics. Naast Hester en Cor is er nog een derde vennoot: (schoon)vader op 80-jarige leeftijd is nog actief in administratieve handelingen. Daarnaast hebben we drie schoonheidsspecialisten in dienst en is er ambitie om te groeien met het team. Naast Malu Wilz voeren we ook een aantal andere merken, waaronder Body&Bess en Detox Intense.’

Malu Wilz is als merk in 1990 geboren in Duitsland. Al gauw werd het merk gevoerd in Duitsland, Zwitserland en Nederland, daar waar Haparko Malu Wilz vertegenwoordigt op de Nederlandse markt. Het hoofdkantoor van Malu Wilz bevindt zich in München, waar zakelijk overleg een aantal keer per jaar plaatsvindt en waar Haparko Cosmetics bij aanwezig is. Tijdens deze meetings worden nieuwe trends doorgenomen, een plan van aanpak gemaakt voor nieuwe producten en worden klachten, tips en adviezen vanuit depositairs en consumenten meegenomen in de brainstormsessie. Dankzij het intensieve contact tussen Haparko Cosmetics en Malu Wilz München is Haparko in staat om invloed uit te oefenen op de collectie van Malu Wilz.

 

Een kijkje achter de schermen in het pand van Haparko Cosmetics. Ik zie een ruimte met een aantal behandelstoelen, wat voor activiteiten ondernemen jullie daar?

‘In deze ruimte ontvangen wij de professionals, oftewel de schoonheidsspecialisten die depositair worden of zijn. Wij bieden diverse trainingen aan, waaronder ook praktijktrainingen zoals: visagie trainingen, producttrainingen, huidverberterende behandelingen, henna brows & lash lift en een training waarbij cupping (in samenwerking met Bellabachi) wordt gecombineerd met Malu Wilz producten. De trainingen zijn bedoeld voor de professional, zodat zij de consument zo goed mogelijk kunnen behandelen en adviseren’. 


Wat maakt Malu Wilz volgens jullie uniek?

‘Malu Wilz biedt een stabiele basiscollectie in zowel huidverzorging, als het decoratieve assortiment (make-up). Trouwe klanten weten de huidverzorgende, huidverbeterende en make-up producten te waarderen, waardoor Malu Wilz al 30 jaar een vaste waarde op de Nederlandse markt heeft. Daarnaast blijft Malu Wilz vernieuwen, doordat ze op zoek blijven naar trends en daar op inspelen. Trends worden vaak als limited editions aangeboden, maar wanneer een trend aanhoudt is Malu Wilz flexibel genoeg om dit in de basiscollectie op te nemen. Malu Wilz wil zich in de toekomst richten op resultaatgerichte producten en behandelingen en worden er steeds meer keuzes gemaakt richting sustainable ondernemen.

 

Malu Wilz heeft inmiddels een mooi groot assortiment met gezicht- en lichaamsproducten. Stel, je gaat op vakantie en je mag maar drie beauty producten van Malu Wilz mee in je koffer. Welke drie producten zijn jullie favoriet en zouden mee gaan in de koffer?

Cor (eigenaar) 56 jaar: Anti-stress Balm, Sun Protect Body SPF30 en After Sun Repair Ampullen.

Hester (eigenaar) 52 jaar: Sun Protect Body SPF30, Micellair Cleansing Water en Balance Pro Sicca Balancing Moisturizer

Amber (collega schoonheidsspecialiste) 20 jaar: Sun Protect Body SPF30, After Sun Repair Ampullen en Thalasso Vital Treatment

Megan (collega schoonheidsspecialiste)  25 jaar: Natural Beauty Day Cream SPF 10, Sun Protect Body SPF30 en Thalasso Hydro Gel

Rosita (collega schoonheidsspecialiste) 45 jaar: Sun Protect Body SPF30, Hyaluronic Active+ Flash Spray en Natural Glow Lip Balm

 

Hebben jullie als Haparko Cosmetics nog toekomstplannen die gedeeld mogen worden?

‘We zijn altijd op zoek naar aanvullingen in ons assortiment, in de vorm van nieuwe merken, groot of klein. Echter moet deze aanvulling een toevoeging zijn en de andere merken en productlijnen niet “bijten. Ik denk dat het ons bijna gelukt is om zo’n aanvulling te vinden, maar we kunnen het op dit moment nog niet wereldkundig maken. We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen en zijn erg enthousiast.’

 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden