Verschil huidverzorging tussen drogist en salon? - Care for Skin
Gratis verzending vanaf € 39
Klantenbeoordeling 9,4
Cadeau vanaf € 75

Verschil huidverzorging tussen drogist en salon?

Verschil huidverzorging tussen drogist en salon?

Het aanbod in gezichtsproducten is erg groot. Wat is nou het verschil tussen producten in een drogist of producten in een salon?

Verschil huidverzorging tussen drogist en salon?

De keuze is reuze als het gaat om het aanbod in huidverzorgingsproducten. De cosmeticawereld ontwikkelt zich en brengt continu nieuwe producten op de markt die stuk voor stuk beter zouden zijn. Ook wij als consument worden ons steeds bewuster van de huid en willen graag het beste voor haar doen. Maar ja, welk potje kies je als je in de winkel staat? Is er een aanbieding, 1+1 gratis of tweede halve prijs? Een voorraad inslaan is wel zo handig en scheelt geld, denk je dan vaak. 

We weten allemaal dat je ook terecht kunt bij een schoonheidssalon en dat je een passend huidadvies krijgt met de bijbehorende producten. Je krijgt een goede uitleg hoe de producten te gebruiken en je betaalt vaak ook een beetje meer. Maar wat is nou het verschil tussen producten van de drogisterij of die van de schoonheidssalon?

Het antwoord zit in de werkstoffen. Werkstoffen zijn als het ware 'Bob de Bouwers' die de huidcellen aan het werk zetten. Werkstoffen kunnen bijvoorbeeld vitaminen of mineralen zijn, maar kunnen ook afkomstig zijn van plantenextracten, bomen of fruit. Ze worden toegevoegd aan crèmes, serums, reiniging en maskers. De basis van een crème bestaat uit water en een vetstof, zoals paraffine, glycerine, petrolatum of bijvoorbeeld een olie. Deze maken de crème smeerbaar. Ook worden er diverse (natuurlijke of chemische) conserveringsmiddelen aan toegevoegd, om het product houdbaar te maken. Vervolgens worden de werkstoffen toegevoegd en die bepalen wat het met de huid doet en voor welke huid hij geschikt is. 

Om een product qua ingrediënten veilig te laten zijn, moet het voldoen aan de wetgeving volgens de 'VERORDENING (EG) nr. 1223/2009 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 30 november 2009 betreffende cosmetische producten'. Hierin worden producten onderverdeeld in categorieën, die bepaalt welke werkstoffen het wel of niet mag bevatten. Samengevat kunnen we drie categorieën onderscheiden: producten die worden verkocht in de drogisterij (1), een apotheek of luxe parfumerie (2) en producten die verkocht worden op advies in de schoonheidssalon of een huidpraktijk (3). 


Voor jou als consument is het belangrijk om te weten dat, volgens de wetgeving, producten in de drogisterij maximaal 3% aan werkstoffen mogen bevatten en producten in een apotheek of luxe parfumerie maximaal 9%. Producten die je alleen bij een schoonheidssalon of huidpraktijk kunt kopen, kunnen tussen de 15% en 24% aan werkstoffen bevatten. De reden hiervan is op basis van veiligheid. Hoe meer werkstoffen het product bevat, des te belangrijker het is dat het product op het juiste huidtype wordt toegepast. Hiervoor is geschoolde kennis en persoonlijk advies nodig. 


 Categorie

 Percentage aan werkstoffen
Drogisterij <3%
Apotheek of luxe parfumerie <9%
Schoonheidssalon of huidpraktijk tussen 15% en 24%

 

Kortom, de crème die je hebt staan van de drogisterij of parfumerie smeert misschien wel lekker, maar doet niet wat het belooft. De crème bevat te weinig 'Bob de Bouwers', oftewel werkstoffen, om de huidcellen aan het werk te zetten tot huidverbetering. En wij willen juist de huidcellen actief hebben, zodat we huidveroudering kunnen voorkomen, acné kunnen laten verdwijnen of de doffe teint kunnen oplossen. Maar waarom kost een product dan soms nog wel €20 of meer bij deze winkels? 

Werkstoffen variëren tussen goedkope en duurdere stoffen. Duurdere werkstoffen zijn vaak ook werkzamer en worden meestal alleen gebruikt in schoonheidssalonmerken. Merken in de drogisterij, parfumerie en apotheek zijn vaak commercieel gericht en de marketing hiervan (reclames op tv, vormgeving van het product, soms het gebruiken van een bekend model op de verpakking) kost veel. Deze kosten worden doorgevoerd in de prijs van het product en dus betaal jij als consument meer voor de verpakking en de marketing, dan voor de inhoud van het product. De merken die je kunt vinden in onze webwinkel investeren in het product en houden de kosten rondom marketing laag, met als resultaat: huidverbeterende verzorging voor een prijs die het waard is.

Investeren in een kwalitatief goed merk, is investeren in je huid. Wij raden merken aan zoals Neoderma, Medik8, Medex en Oolaboo.  Kom je er niet uit? Neem dan contact op met één van onze specialisten. Wij helpen je graag. 

 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden