Blessed to be me

door Anja van Dijken
23 September 2020

Het was rond deze tijd van het jaar, 9 jaar geleden, dat mijn zoon Cedric tegen me zei: Hee, mam! Zal ik de producten die je aanbiedt in de salon voor de verkoop, eens voor je online zetten? Wie weet wat hier uitkomt en dan kunnen jouw klanten ook gewoon online bij je terecht en kan het als het aanslaat ook verder uitgebreid worden”. Cedric zat toentertijd in zijn laatste jaar HBO Weg- en Waterbouw en moest in afwachting van zijn stage in februari een periode overbruggen. Het leek hem een “leuke” bezigheid en als moeder dacht ik: baat het niet, dan schaadt het ook niet. Het online gebeuren was voor mij toen nog een “vervanmijnbedshow”, maar daar zou snel verandering in komen, bleek achteraf.

Hij ging aan de slag, de hele dag achter dat grote scherm bij mij aan de grote keukentafel. Gelukkig hadden we toen al een grote tafel. Met een redelijk groot gezin, aanhang en geregeld veel mee-eters, was en is dit ook geen overbodige luxe. Leuke woordspeling, mee-eters, die vind je dus overal, zelfs aan de keukentafel. In die periode tot aan december werd ik dagelijks bestookt met vragen, “wat doet een dagcrème?”, “wat doet een serum?” en “is de werking hiervan anders dan die van een masker?” ….. en nog zoveel meer. Heel veel vragen waar ik ook zelf weer goed over moest nadenken, niet omdat ik het antwoord niet wist, maar omdat dit online wel als hapbaar voor de klant moest worden omschreven en in de productomschrijvingen wel goed moest worden neergezet. Maar tegelijk bracht het mezelf ook weer heel veel en dat gevoel is niet meer weggegaan.

Het kindje “Care for Skin” was hiermee in wording. Op 3 december 2011 geboren, toen is ze live gegaan en hadden we de volgende dag onze eerste order. Vanaf dat moment begon de groei en gaat deze nog steeds door tot aan de dag van vandaag. Een half jaar later stond Cedric voor de keuze, accepteer ik de baan als projectleider of ga ik toch in deze online wereld verder. Voor het laatste heeft hij toen gekozen en is met veel passie en gedrevenheid aan het grote avontuur begonnen dat “Care for Skin” heet.

Inmiddels zijn we niet meer aan huis gevestigd, maar na twee verhuizingen vertoeven we tegenwoordig in een heerlijk ruim pand waar ruimte is voor alle ruim vijftig merken en natuurlijk onze grote steunen en toeverlaten: een groep prachtige collega’s, met wie we onderweg zijn. En als we het dan hebben over pet die je op kunt hebben, kan ik niet anders zeggen dan dat op een dag er verschillende voorbij komen. Deze variëren van collega, schoonheidsspecialiste, meedenken over als het gaat om visie, uitvoering, marketing, eigenaar en als ik thuis kom ben ik weer echtgenoot, moeder en oma.

Dat laatste gedeelte heb ik echt moeten leren, tegelijk houdt het me scherp (in hoeverre dat kan natuurlijk, hihi) en leer ik ontzettend veel van alle (alleen maar) jongere collega’s om me heen.

I’m blessed!

 

Anja van Dijken
Anja van Dijken
Anja is een expert op het gebied van professionele huidverzorging en huidverbetering. Met haar ruim 30 jaar ervaring als schoonheidsspecialiste, heeft ze een diepgaande kennis en expertise opgebouwd in het verzorgen en verbeteren van de huid. De passie voor huidverzorging startte in 1990, toen Anja van Dijken haar schoonheidssalon Jamilla opende in Musselkanaal. Ze is gepassioneerd over het bereiken van optimale huidgezondheid, zowel van binnenuit als vanaf de buitenkant, zijn deze twee onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het bieden van oplossingen voor een huidprobleem, het streven naar het allerbeste huidresultaat, waardoor jij als klant je zelfverzekerder zal gaan voelen, daar ligt haar passie. Als deskundige in haar vakgebied streeft Anja ernaar om haar kennis en expertise te delen met anderen in de vorm van blogs en columns. Tegelijk is ze altijd bereid om je een persoonlijk huidadvies te geven.