Huidverbeterende producten zonder huidirriterende stoffen, zoals parfum, alcoholen, minerale oliën of kleurstoffen. Pakt alle huidproblemen aan met een doeltreffende werking.

Active Clay Cleanser
€42,00
Active Moist - 100 ml
€69,00
Active Moist - 50 ml
€44,00
AGE Bright Clearing Serum
€71,00
AGE Bright Spot Fader
€49,00
AGE Defense Kit
Dermalogica
€100,00
Age Reversal Eye Complex
€75,00
Antioxidant HydraMist
€49,00
Barrier Repair
Dermalogica
€53,00
Biolumin-C Eye Serum
€76,00
Biolumin-C Serum - 30 ml
€95,00
BioLumin-C Serum - 59 ml
€149,00
Body Hydrating Cream
€35,00
Breakout Clearing Foam Wash
€21,00
C-12 Pure Bright Serum
€110,00
Calm Water Gel
Dermalogica
€57,00
Charcoal Rescue Masque
€54,00
Clear + Brighten kit
€44,00
Clearing Defense SPF30
€29,00
Pagina 1 van 5

Dermalogica

Ontstaan Dermalogica

Dermalogica is ontwikkeld in 1986 door de engelse schoonheidsspecialiste Jane Wurwand. Jane Wurwand had een volledige en uitgebreide opleiding gevolgd en was hierdoor breed specialiseerd op het gebied van huidverbetering. Ze ontdekte in 1983 dat in Amerika geen vervolgopleidingen bestonden voor de schoonheidsspecialisten, om hun kennis te verbreden en een echte huidspecialist te kunnen worden. Daarom zette Jane Wurwand in 1983 een eigen opleidingsinstituut op in Californië onder de naam The International Dermal Institute (IDI). Het IDI heeft inmiddels wereldwijd meer dan 40 vestigingen. 

In 1986 lanceerde zij vervolgens Dermalogica: een merk dat zich richt op huidverbetering en niet op 'beauty'. Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken (zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum). Het moest doeltreffend zijn en alleen beschikbaar voor de schoonheidsspecialisten die de IDI opleiding hadden afgerond. Dermalogica's producten worden in Amerika geproduceerd, ze worden niet op dieren getest en ze worden alleen verkocht via instituten waar door Dermalogica opgeleide professionele huidexperts werken. Dermalogica's belangrijkste pijlers zijn educatie en onderzoek.


Productlijnen Dermalogica

Het assortiment van Dermalogica is breed en overkoepeld alle mogelijke huidproblemen. Met een juist behandeltraject met een Dermalogica Skincare-specialist kun jouw huid de mooiste versie van zichzelf worden. Binnen Dermalogica zijn er een aantal productlijnen om een aantal huidproblemen te kunnen kaderen. Het betekent echter niet dat alle producten van één lijn in één routine gebruikt mogen of kunnen worden om resultaat te behalen. Hiervoor is een op-maat-gemaakt advies nodig. 

AGE Smart: Alle producten in deze lijn werken doelgericht op het remmen van het huidverouderingsproces. Al vanaf een leeftijd van 25 jaar kun je terecht in deze productlijn, maar ook heeft deze lijn zeer sterke producten die de huid met een leeftijd van 80 jaar nog kan behandelen. In deze productlijn wordt er gebruikt gemaakt van een aantal soorten fruitzuren, retinol en peptiden voor een zichtbaar anti-aging effect.

UltraCalming: Zoals de naam al doet vermoeden bevat deze producten die geschikt zijn voor de gevoelige, rode, geïrriteerde en overbelaste huid. Er zit veel contrast in de texturen in deze lijn: zo zijn er producten op waterbasis die de rode huid direct verkoelen en zijn er luxe, volle texturen om de gevoelige huid te voeden en de huidbarrière te herstellen. Ook zitten er producten tussen die geschikt zijn bij rosacea en couperose. Een combinatie van aloë vera, plantaardige oliën, vitamine E en B5 en komkommerextract kalmeren deze huiden. 

PowerBright TR: Een klein assortiment met producten die pigmentvlekken aanpakken. Dit assortiment is zo klein omdat er vaak een combinatie kan worden gemaakt van de AGE Smart lijn of de Daily Skin Health lijn om pigmentvlekken aan te pakken. In de producten van PowerBright TR worden bepaalde peptiden en algen-extracten gebruikt die de pigmentaanmaak remmen en bestaande vlekjes verlicht. 

Daily Skin Health: Dit is eigenlijk het basisassortiment van Dermalogica. Hierin zitten producten voor alle verschillende huidtypen voor een goede basisroutine. Heb je geen huidproblemen? Dan zit je safe binnen deze lijn. Om wel een huidprobleem aan te pakken wordt er vaak een combinatie gemaakt van de Daily Skin Health lijn en een bijpassende productlijn. Plantaardige oliën en vitaminen verzorgen en verbeteren de huid zonder haar te belasten. 

Active Clearing: Deze productlijn bevat wat actievere producten die een vette huid met onzuiverheden en acné goed aanpakt. Salicylzuur, groene thee extract en kamille staan centraal in de producten om overtollig talg op te lossen en de bacteriegroei te remmen. Daarnaast zorgt een unieke mix met mineralen en vitaminen ervoor dat de huid ook op lange termijn gezond en mooi wordt en puistjes in de toekomst verleden tijd zijn.

Clear Start:  Een klein assortiment voor de puberale acné. Tijdens de jeugd wil je de huid nog niet teveel belasten met te actieve ingrediënten, maar wel wil de puberhuid met puistjes schoon houden en puistjes bestrijden. De Clear Start lijn is mild genoeg voor deze leeftijd, maar ook effectief genoeg om jeugdpuistjes te remmen. Er worden lagere percentages salicylzuur, zwavel en zink gebruikt in deze producten. 

Body Collection: Voor wie ook het lichaam goed wil verzorgen met huidverbeterende ingrediënten heeft Dermalogica ook een body-lijn met zowel een scrub, douchegel, bodylotion en een huidolie. De perfecte start of afsluiting van de dag! 

 

Meer weten over Dermalogica?

Wil je graag een op maat gemaakt huidadvies met de producten van Dermalogica? Onze schoonheidsspecialistes zijn geschoold en kunnen je hier bij helpen. Neem dan contact op met [email protected] of bel naar 085 060 7005.